Translate / Übersetzen / Traducir / 翻译

Girizgahname-i Dinozorus Fidelis ...



'Hiçbir şey zekayı seyahat etmek kadar geliştirmez.’
Emile Zola

‘Seyahat için yaptığın yatırım kendin için yaptığın en iyi yatırımdır.’
Matthew Karsten

‘Uzaklara gittikten sonra tamamen değişmiş biri olarak dönmek gerçek bir mucize.’
Kate Douglas Wiggin

‘Gezgin bir yere varmak için değil, keşfetmek için seyahat eder.’
Goethe

‘Hayat bir kitaptır ve gezip görmeyenler hep aynı sayfayı okur.’
St. Agustine

‘Gezgin önüne ne çıkarsa onu görür, ama turist neyi görmek istiyorsa onu.’
G.K. Chesterton

‘Senede bir defa daha önce hiç görmediğin bir yere git.’
Dalai Lama

‘Her şey kötüye gittiğinde kendine bir tatil ısmarla.’
Betty Williams

‘Kıyıyı gözden kaybetmeye cesaret etmedikçe insan, yeni okyanuslar keşfedemez.’
Andre Gide

‘Turistler nereye gittiklerini, gezginler nereye gideceklerini bilemezler.’
Paul Theroux

‘Seyahatin önündeki tek engel kapının eşiğidir.’
Bosna Atasözü

‘Para harcayarak sizi zengin yapacak tek şey seyahat etmektir.’
Anonim

‘Ne kadar uzağa gidersem kendime o kadar çok yakınlaşıyorum.’
Andrew McCarthy

‘Yaşa, seyahat et, maceraya atıl, şükret ve asla pişman olma.’
Jack Kerouac

‘En uzun yolculuklar bile tek bir adımla başlar.’
Laozi / Lao Tzu

‘Bilmediğin bir yola gitmek bilmediğin bir yönünü keşfetmektir.’
Martin Buber

‘Seyahat insanı alçak gönüllü yapar. Size dünyada ne kadar küçük bir yer işgal ettiğinizi görmenizi sağlar.’
Gustave Flaubert

‘Hiçbir zaman yalnız ve yürüyerek yaptığım seyahatlerdeki kadar düşünmedim, var olmadım, yaşamadım, kendim olmadım. Bütün doğaya efendisiymişim gibi hükmediyorum; manzaralar arasında aylak aylak dolaşan yüreğim, çarpmasına vesile olanlarla birleşip özdeşleşiyor, büyüleyici hayallere sarmalıyor kendini, nefis duygularla sarhoş oluyor.’
Jean Jacques Rousseau

‘Yaşamak için ayağa kalkmamışken, yazmak için oturmak nasıl da beyhudedir.’
Henry David Thoreau

Girizgah

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, ODTÜ Kompüter Mühendisliğinde 70'lerde mürekkep yalamış, pardon "kart delmiş" (ki bunun ne anlama geldiğini bilmeyenler için daha sonra anlatacağım) Türkiye Cumhuriyeti'nin topraklarından mezun olan ilk kompüter mühendisleri olmaları itibarıyla kendilerine taktıkları "dinozor" lakabını (bundan sonra kısaca dino diyeceğim) gururla taşıyan, Denizli'li bu dünyalının diğer dinolar ile altı ayda bir yaptıkları ODTÜ- BM Dinozorlar Buluşmasının bu ayağı Pis Yedili+ üyesi Tarsuslu Ömer (Oskay) ve Silifkeli Kenan (Özcan) tarafından organize edilerek 13-16 Mayıs 2022'de Mersin Narlıkuyu Akyar Villa Zeus'ta yapılacaktı.

Şimdiden "Ooo, bu ne uzun cümle, bir paragrafa sığdırılmış demişsinizdir eminim. Eee biz dino kompüterciler eksantrik yaratıklardanız. Kısa yazıp konuşanımız, hatta ağzından kerpeten ile laf alabildiklerimiz de vardır, ben sadık dino gibi durdurmak için ODTÜ 83 yıllığımızda beni tanımlamak için kullanılan; takoz, uyarı levhası, çekme halatına ihtiyaç duyacağınız cinsten çenesi düşük, kalemi uzun olanlar da. Memleketim Denizli ağzı ile gatlanıveceksiniz gari...

Her neyse, Dünya Sağlık Hörgüçü, pardon Örgütü DSÖ ve bizim Koca bakanımız dahil kimseciklerin ne olduğunu tam olarak kestiremediği, lakin kompüterciliğin atacıklarından olan Mikroyumuşak'ın kurucusu kapı gibi Bill Gates abimizin epey bişeycik bildiğini bildiğimiz kovit ondokuz mu nedir bu ne menem virüscükün, Ekim 2019'da Urla'daki buluşmamızı takiben Şubat 2020'de Alamanya Şututgart'ta yaptığımız son Dinocuklar Buluşmasından sonra virüs kardeş nedeniyle Ekim 2021'de Pis Yedili+'ya özel Küçük Datça Buluşmamıza kadar bizi evlerimize hapsetmesi sonrası bu ilk böyyük buluşmamızın heyecanı bizi, pardon genelleştirmeyeyim, beni uzun zaman öncesinden sardı sarmaladı, detaylı "proce" planları bilem yaptırttı.

İş olsun, gezme olsun, eğlence olsun, biz möhendislerin anayasasında, lügatında procesiz hiç bir şey olmaz. Önce olayı "analiz" edip, ufak mufak, incik cıncık demeyecek, bir cerrah misali neşteri eline alıp deşeceksin, parçalayacaksın olayı; en derinine, bıçak, pardon neşter, biz balık kılçığı deriz, kemiğe deyinceye dek. Her şey "sistem"dir bizde. Böyyük sistemler de güççük alt sistemlerden oluşuverir birbirlerine bağlı. Neşteri yanlış yere değdirirsen uğraş dur gari tamir edip de sistemciği, onun da anası babası olan büyük sistemleri kurtarayım diye. Ben de öyle, aldım kalemi defteri ve hesap makinamı, bir de Gugıl (Google) haritamı içeren elime yapışık akıllı cep kömpüterimi, pardon smart phone'umu elime, dedim litresi 25 liradan, şu kadar kilometrede bu araç ne kadar yakar, bir hesapla. Gugıl amcam şak diye gösterdi Denizli'den buluşmamızın olacağı Mersin Narlıkuyu Akyar'daki Villa Zeus'a alternatif rotaları. Afyon Dinar, Çay, Konya, Mut üzerinden 673 km, 8 saat 47 dakika. Bu rotanın hemen altından girip üstünden çıkan yakın rotalar bir yana bir de erken yola çıkıp sahilden Antalya üzerinden antik ören yerlerini geze geze, rota üzerindeki dostlarımı göre göre nasıl olur diye sordum Gugıl amcaya. Dedi oğlum bu yol daha kısa 629 km lakin Anamur sonrası dar ve virajlı, ben süre tahmini yaparım ama bir de o yoldan yakında geçmiş akideşin varsa ona sor. Tabii ki gugıl amca arkadaşına sor, o daha iyi bilir demedi ama kafamın içindeki mantık işlemcim hemen beni dürttü ve Kurtderelim Pelvanım Nadi (Çelik) akideşin o yoldan geçenlerde geçti, bir ona sor dedi. Deli kanlılığım tuttu, Nadi akideşe sormadım bile taaa ki daha sonradan iş son dakikada tabakhaneye köpek moku yetiştirmeye varıncaya dek ki onu ileride anlatacağım. Ossundur deyip sahilden sahilden Antalya Anamur üzerinden gitmeye karar verdim. Yolda görmek, kalmak ve trekking dediğimiz günübirlik doğa yürüyüşü yapmak istediğim yerleri, aracımın mazotunu optimum şekilde kullanabilmek için yöneylem araştırma (OR - Operations Research) tekniklerini de kullanarak en ince ayrıntısına kadar belirleyip procemin rota (yer, km, süre, özellikler, vb) tablosuna itina ile kaydettim. Tablo tamamlanınca geri mühendislik (reverse engineering) metodunu kullanıp yola çıkmam gereken zamanı 7 Mayıs Cumartesi sabahın körü olarak saptadım ki 6-8 Mayıs'ta Antalya Aksu'da 29 ülkenin katılımıyla yapılacak Uluslararası Türkmen Yörük Festivalinin son iki gününü yakalayıp atalarımızın o güzel Türkmen Yörük geleneklerini, kültürünü, sanatını da doya doya deneyimleyip yaşayayım.

Ne var ki istisnasız her proce planlandığı gibi gitmediği gibi benim proce de detay süreç analizi ve kaynak belirleme - bulma - atama aşamasında lastik patlattı. Lastik demişken benim emektar dört çekere Eylül 2021'de 3750 törkiş lira saydığım Yokohama SUV AT lastik oluvermiş 13 bin gayme. Eylül'de taktırmasam bi güzel gayıp takıverecekti bana ama neyin fiyatı üçe beşe katlanmadı ki son altı ayda. Memleket, cumhuriyet, beka meselesi ile alakalı ama neyse politika yapmayayım şimdi burada yoksa bu yazı 99 cilt olur yine bitmez. 

...Sorma gitsin...



Yorum Gönder

0 Yorumlar